„Ciśnienie na Życie” kampanią roku

Kompleksowa edukacja Polaków na temat nadciśnienia tętniczego oraz przeprowadzenie 200 000 bezpłatnych pomiarów ciśnienia krwi – to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na Życie”, organizowanej przez Grupę POLPHARMA we współpracy z agencjami TELESCOPE i PROCONTENT. W tym roku kampania została doceniona w prestiżowym konkursie „Kampanie Społeczne Roku 2013”.

7 maja 2014 roku w warszawskim Teatrze Kamienica odbyło się rozdanie nagród w 6. już edycji konkursu „Kampania Społeczna Roku”. Celem akcji jest promowanie dobrym praktyk w zakresie marketingu społecznego, którego przejawem są działania komunikacyjne na rzecz wspólnego dobra.

Jak co roku, kampanie wybierane były wśród 7 kategorii: kampanie organizacji pozarządowych, kampanie instytucji publicznych, kampanie lokalne, kampanie
o tematyce zdrowotnej, kampanie firm i fundacji firm, kampanie 1%, marketing zaangażowany społecznie (CRM, akcje zaangażowane społecznie i kampanie zagraniczne.

W tym roku, główną nagrod ę w kategorii „Kampanie firm i fundacji firm” otrzymała ogólnopolska kampania społeczna „Ciśnienie na życie”. Jej celem jest edukacja Polaków na temat nadciśnienia tętniczego oraz zachęcenie ich do regularnej kontroli ciśnienia. By zaangażować odbiorców, kampania nie tylko edukuje, ale również umożliwia wykonywania bezpłatnych pomiarów ciśnienia na terenie całej Polski. Organizator postawił sobie za cel przeprowadzenie 200 000 takich pomiarów w samym 2013 roku. Za każdy pomiar Grupa Polpharma przekazała 1 zł na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Ponadto Grupa Polpharma w ramach kampanii wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie przesiewowe, dzięki któremu Polacy mogą sprawdzić, ile  lat mają ich serca. Aplikacja „Wiek serca”* pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego.

Kampania „Ciśnienie na życie” została także uhonorowana złotą nagrodą w międzynarodowym konkursie PR „2013 Magellan Awards” w kategorii „Kampanie Społeczne”. Na konkurs zostało zgłoszonych ponad 400 prac z całego świata. „Ciśnienia na życie” znalazło się wśród najlepszych projektów, zajmując 7 miejsce.

Sponsorem kampanii „Ciśnienie na życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma. Za działania reklamowe: strategię komunikacji i kreację działań ATL i BTL odpowiedzialna jest agencja Telescope. Za działania organizacyjne i komunikacyjne odpowiada agencja Procontent Communication.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl


* Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu dra hab. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 30 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy tylko w tej grupie wiekowej.