Jerzy Radziwiłowicz jako diabeł, w spocie kampanii „Bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”

Ruszyła kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka, do której spot, wg scenariusza agencji Telescope, reżyseruje Jan Komasa. Do głównej roli zaproszono wybitnego aktora, Jerzego Radziwiłowicza.

Kampania będzie dotyczyć wciąż aktualnego problemu bicia dzieci. W społeczeństwie polskim istnieje wyraźne przyzwolenie na stosowanie wobec dzieci przemocy fizycznej. Badania TNS OBOP 2013 pokazują, że umiarkowaną i zdecydowaną aprobatę dla „klapsów” deklaruje 60 % badanych osób. Bicie za najskuteczniejszą w pewnych sytuacjach metodę wychowawczą uznało 29 % badanych. Osoby akceptujące przemoc wobec dzieci to nie sadyści i psychopaci, to 60 % Polaków.Większość nie zadaje sobie nawet sprawy z tego, że fizyczne kary wobec dzieci są w Polsce prawnie zabronione.


„Chcemy po raz kolejny przywołać ten temat w mediach, obniżyć poziom aprobaty społecznej dla stosowania kar fizycznych jako środka wychowawczego, przekonać, że nawet łagodna formy przemocy fizycznej tzw. „klaps” też jest przemocą wobec dziecka i nigdy nie powinien być stosowany jako środek wychowawczy“ - mówi Malina Wieczorek, dyrektor agencji TELESCOPE, odpowiedzialnej za strategię, kreację kampanii.

Kampania ruszyła 16 października w telewizji i w kinach. Planowane są emisje w innych mediach (spot radiowy, printy, interenet). Za strategię i kreację odpowiedzialna jest agencja TELESCOPE, spot wyprodukowała PAPAYA FILMS. Reżyseria spotu Jan Komasa, DOP Michał Englert, zdjęcia do printów Radek Polak.