Ruszyły przygotowania nowej kampanii „ROZMOWA TO WYCHOWANIE” Fundacji MAMY I TATY, autorstwa TELESCOPE

Znana z kampanii społecznych rozwodprzemyslto.pl, miłość.info.pl oraz pomyslodziecku.pl Fundacja Mamy i Taty uruchomi w listopadzie nową akcję „ROZMOWA TO WYCHOWANIE”. Kampanię ATL przygotowała po raz kolejny agencja TELESCOPE. Za działania internetowe odpowiada EURA 7. Badania na potrzeby kampanii wykonała Grupa IQS.

“Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Fundacji wielu rodziców wyraża opinię, że we współczesnym świecie mają już coraz mniejszy wpływ na wychowywanie swoich dzieci. „Dziś wychowują media, popkultura, internet, rówieśnicy, szkoła ale nie my” zdaje się mówić część z nich.” - opowiada Paweł Woliński Prezes Fundacji Mamy i Taty.


“Co gorsza, badani deklarują, że coraz chętniej w praktyce rezygnują z  podejmowania trudów wychowawczych.” – dodaje Malina Wieczorek, Dyrektor agencji TELESCOPE , odpowiedzialnej za strategię, kreację i produkcję kampanii.

Tłumaczą to natłokiem codziennych obowiązków, wątpliwościami co do modelu wychowania jaki powinni przyjąć, często czują się niewystarczająco kompetentni („sam nie wiem do końca jak żyć”́), albo chcą aby ich rolę wychowawczą przejęły instytucje (głównie szkoła), myląc edukację z  wychowaniem. Jednocześnie, co oczywiste, gorąco pragną aby ich dzieci wyrosły na mądrych, szczęśliwych ludzi – czyli były dobrze wychowane.

Chcemy w tej kampanii przypomnieć współczesnym polskim rodzicom, że wychowanie dzieci to ich podstawowy obowiązek ale też przywilej. Chcemy wzbudzić głębokie przekonanie, że żadne instytucje nie mogą i nie powinny ich w tej roli zastępować - tłumaczy Woliński.

Opracowaliśmy strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, za pomocą których chcemy dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (25-55 lat mężczyzn i  kobiet, mieszkańców miast, o różnych postawach światopoglądowych). Główny przekaz kampanii to: ROZMAWIAJ Z DZIECKIEM – ROZMOWA TO WYCHOWANIE.

Pomysłodawcą kampanii jest Fundacja Mamy i Taty. Od strony strategicznej i  reklamowej kampanią opiekuje się Agencja TELESCOPE, specjalizująca się w  kampaniach społecznych. Film w reżyserii Wojtka Jeżowskiego wyprodukował Black Rabbit, natomiast zdjęcia do printu są autorstwa Sunila Nair. Za stronę digital odpowiada Agencja EURA7. Wsparciem kampanii będą działania PR.

Kampania w mediach planowana jest na okres listopad - grudzień, czas sprzyjający nadrabianiu zaniedbań wobec najbliższych oraz podejmowania ważnych życiowych postanowień. “Mamy nadzieję, iż refleksja związana z  przekazem kampanii skłoni do zmiany postaw i pomoże zmotywować rodziców do poświęcania większego czasu dla swoich dzieci. “- podsumowuje Malina Wieczorek, Telescope. Media pozyskuje Telescope oraz Fundacja.